Jump to content

Tetőn? Hátul? Még hátrébb?

2016. 07. 26. 21:25

Minden, amit az autós bringaszállításról tudni akartál.

Mivel egyre többen kerékpároznak a szabadidejükben, egyre többen vannak azok is, akik autón szállítanák megyékkel vagy országokkal arrébb a bringájukat. Kérdés, hogy hogyan. A piacon egyre több eszköz közül választhatunk, de vajon melyik megoldás miért előnyös és mik a hátrányai? Ezekről szól ez a cikk, amelyet vásárlás vagy bérlés előtt érdemes elolvasni.

Autón

A tetőcsomagtartó a leginkább elterjedt módszer a bringaszállításra. egyrészt teteje a legtöbb autónak van, másrészt, ebben a kategóriában az óriási kínálat miatt nagyon mélyről indulnak az árak. Már tízezer forint alatt ki lehet hozni egy egy kerékpárnak elég szállítót, bár ez még önmagában sokszor csak egy tétel a sokból.

A tetős kerékpárszállítókhoz mindenek előtt szükség van egy alaptartóra, azaz két keresztrúdra, amire aztán rá lehet fektetni az eszközt, amin a bringa áll majd. Legszerencsésebb helyzet, ha már van az autón, a kombikon jellemző tetőkorlát, mert ilyenkor csak arra kell figyelni, hogy a szállító hosszanti csövének profilja passzoljon a keresztrudakéhoz.

Ha nincs alaptartónk, akkor sem veszett az ügy, a szállítókat forgalmazó cégeknél, nagyáruházakban is be lehet szerezni őket, de érdemes előre leellenőrizni az autónk tetősínjében (jellemzően kis, elhúzható fedelek alatt) található rögzítési pontokat, mert az autógyártók többféle kialakítással dolgoznak párhuzamosan.

A legrosszabb forgatókönyv, hogy az autónk tetején egyáltalán nincsenek előre kialakított rögzítési pontok. Sőt, talán még ereszcsatorna sem. Ilyen esetben olyan tetőcsomagtartót kell találnunk, amely az ajtótömítéseken átbújtatva kapaszkodik meg a kereten. Ezekből is van kínálat bőven, de könnyű hibázni a felszerelésüknél. Nagyon fontos, hogy a kapaszkodók ne csípjék maguk alá a kédergumikat vagyis az ajtótömítéseket, a fémbe kapaszkodjanak, mert ez tartja szintben a keresztrudakat, és végeredményben rajtuk a bicikliket.