Jump to content

DT-Swiss RC38 Spline C karbon kerékszett teszt

2016. 07. 27. 21:09

Vajon mennyire érezhető 200 grammnyi súlycsökkenés?

Miben más egy karbon felnis kerék menet közben egy aluhoz képest? Egyáltalán megéri-e több százezret kiadni egy ilyenért? Erősen kerestem a választ és remélem, hogy megfelelően át tudom adni azt amit gondolok.

Mi az első dolga az embernek amikor kerékszettet vásárol? Lemérni a súlyát! Az első kerék esetében 660 grammot mutatott a mérleg, a hátsónál pedig 820-at. Ez összesen 1480 gramm természetesen tengelyek nélkül, ami az 1455-ös gyári adathoz képest 25 grammos eltérés. Ez bőven a gyártási tolerancián belül van. A tényszerűség kedvéért leírom, hogy egy szintén DT-Swiss R23 Spline DB szettet cseréltem le rá, amit szintén lemértem. 780 és 920 gramm volt az eredmény, ami összesen 1700 gramm. Tehát 220 grammal lett könnyebb az új szett. Lehet, hogy ez elsőre nem tűnik soknak, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy szinte az egész súlycsökkenés a legfontosabb helyen, a kerék külsején található! És a DT nem a “bevett szokást” követi, hogy megveszi valakinek a kész karbon felnijét és felmatricázza, hanem a felni a saját tervezésük és minőségellenőrzésük eredménye!

De mielőtt belevágnék a részletekbe, egy jótanácsot mindenképpen adnék ha tárcsafékes kereket vásárolsz! Nagyon pontosan paraméterezd az igényedet a bringaboltosod felé, ugyanis erőteljes szabványmizéria van. Az én Rose Xeon CDX-em elöl 15-ös tengellyel készül, hátul pedig 10×135-ös a papucs. Jelenleg ezek a tengelyszabványok vannak országúti tárcsás kerekeknél:

Elöl:

-5×100 (hagyományos gyorszár)

-9×100 (hagyományos gyorszár)

-12×100 (átütőtengely)

-15×100 (átütőtengely)

Hátul:

-5×135 (hagyományos gyorszár)

-9×135 (hagyományos gyorszár)

-9×142 (hagyományos gyorszár)

-10×135 (átütőtengely)

-12×135 (átütőtengely)

-10×142 (átütőtengely)

-12×142 (átütőtengely)

A DT esetében aránylag egyszerű a dolog, mert az agyaikhoz mindenféle spacer kapható, amit mellesleg szerszám nélkül tudsz cserélgetni, de saját tapasztalatból kiindulva ezek az adatok szerepeljenek megrendeléskor, ha nem akarsz újabb köröket futni.

Részletek: bikemag.hu/Kép: FreeImages