Az Abu Dhabi Tour első szakaszának utolsó kilométerén több versenyző elesett. Owain Doull (Sky) is megsérült a bukásban. Nem az esésben szerzett sebei, hanem a szétvágott cipője miatt lett ügy a bukásból. Ez váltott ki élénk vitát arról, hogy az országúti kerékpározásban van-e helye a tárcsaféknek.
A tárcsaféket már tavaly is több csapat tesztelte, míg végül a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség úgy döntött, hogy nem engedélyezi annak használatát. A Paris-Roubaix-n Ventosónak vágta szét a lábát az egyik tárcsa, ami olyan éles, akár egy penge.
A balesetveszély kockázatának ellenére idén újra használhatják a tárcsaféket a bringások. Tom Boonen például áradozik róla, hogy milyen hatékonyak. Mások véleménye szerint semmi nem indokolja, hogy lecseréljék a hagyományos fékrendszert.
Az Abu Dhabi Touron egyetlen versenyző, Marcel Kittel ment csak tárcsafékes bringával. A Quick-Step sprintere is benne volt a bukásban. Doull állítja, hogy Kittel tárcsaféke hasította fel a cipőjét és vágta meg a lábfejét. Egy bringás, Alex Dowsett megjegyezte, hogy szerencsére csak egy tárcsafékes versenyző volt a bukásban, ha többen vannak, még csúnyább sérülések keletkezhettek volna. A most folyó vita még akkor is érdekes, ha végül bebizonyosodik, hogy nem Kittel féke, hanem a pálya szélén felállított kordon vágta szét Doull cipőjét.
A Profi Kerékpárosok Szervezet (CPA) felmérése szerint a bringások 40 százaléka teljesen elutasítja, 40 százalék azt mondja, hogy addig nem fogadja el, amíg nem válik biztonságosabbá, és csak 16 százalék állítja azt, hogy használná a tárcsaféket..
Ha ekkora az ellenállás, akkor mégis miért vannak ilyen bringák a mezőnyben? Erre Adam Hansen, a CPA képviselője válaszolt. Egyszerűen néhány kerékpárgyártó cég felől érkezik a nyomás, elég sokat fizetnek néhány csapatnak, hogy használják a termékeiket.