Egyébként a Mitas név hallatán országúti külsőkből eddig nekem is mindig az egyszerűbb, belépő kategóriás külsők jutottak eszembe, amiket nem szívesen választottam volna magamnak edzeni, versenyezni, ami nem meglepő, hiszen nem arra tervezték őket, hanem inkább városi vagy hétköznapi használatra valók. De a Racing Pro verziók teljesen mások, csak a “mintázat” azonos, már ha lehet ilyenről beszélni egy országúti gumi kapcsán, magas, 127 tpi-s szövetsűrűség, Silica Medium Compound gumikeverék és Weltex+ defektvédelem jellemzi őket.
Egy kis elmélettel folytatnám.
A Silica Medium Compound egy olyan speciális gumiösszetétel, ami száraz és nedves körülmények között is jól működik és emellett lassan kopik.
127 tpi szövetsűrűség: Minél magasabb a szövetsűrűség annál könnyebb a külső, mivel kevesebb gumit kell felhasználni a készítésekor. Ezenfelül jobban tart a külső, nem nyúlik meg olyan könnyen, viszont a kevesebb gumi miatt hajlamosabb megsérülni az oldalfala, ezért jó, ha rendelkezik valamilyen speciális védelemmel, lásd eggyel lejjebb.
Weltex+: Egy rendkívül tartós gumírozott szövet, magas sűrűségű polimer szálakkal, mely a teljes külső gumit védi. Magas rugalmassága és elhanyagolható tömege révén növeli a kopással szembeni ellenállást, melyet elsősorban a carbon felnik pereme okoz.
Az elmélet után nézzük, hogy milyen a valóságban a Syrinx!
Egy pár 25-ös Mitas Syrinx Racing Pro érkezett hozzám, a kicsomagolás után az volt az első dolgom, hogy feltegyem őket a mérlegre. A gyári adat 240 gramm, amit majdnem hoznak a tesztpéldányok is, az egyik 237, a másik 238 grammot nyomot a mérlegen, ami nagyon jó sok gyártó a valóságban mért +-10%-os szórásához képest. Bár a Mitas gumiknál már megszoktuk, hogy tényleg olyan nehezek, mint amit a gyártó rájuk ír.
Kézbe véve az oldalfala érdekelt még nagyon Syrinxnek, nagyon sokat el tud árulni a gumiról az oldalfal vastagsága, mert a papírvékonyak többnyire hamar kiszakadnak, ha bármi behatás éri őket, kíváncsi voltam, hogy mennyire érezhető a Weltex+ védelem benne. Nagyon, tapintva is érezhető, hogy van benne oldalfalvédelem, sokkal erősebb, mint egy normál külsőé, viszont meglepő módon nem társul hozzá tetemes tömeg, maximum 20-30 grammal nehezebb, mint egy védelem nélküli külső.
A másik fontos dolog még a használat előtt lemérni, hogy a 25-ös gumi valóban ilyen széles-e, vagy a gyártó csak ráírta. 15 mm-es belső szélességű felnire tettem fel a Syrinxet, felfújtam 7 barra és lemértem tolómérővel, pontosan 25 mm széles volt. Apropó a felszerelés, minden szerszám nélkül könnyedén ment a szerelés és levenni is könnyedén le lehet kézzel, szerelhetőségre nálam a maximális pontot kapja. Ezenkívül felfújás közben sem kell igazgatni vagy túlfújni, hogy a helyére pattanjon, minden a legnagyobb rendben van vele, és azt gondolom már mondanom se kell, hogy egyenesen fut.