Már januárban szóba került, hogy lehetőség lenne tesztelni az új Giant TCR Advanced SL-t, de akkor még úgy volt, hogy valószínűleg március közepén Tajvanon a bemutatón lesz lehetőség kipróbálni az új bringát. Aztán a koronavírus közbeszólt, aminek a tesztelés szempontjából kifejezetten örülök, mert így majdnem 2 hónapig nálam lehetett a legfullosabb Giant országúti kerékpár, a 2021-es TCR Advanced SL 0 Disc.
A kerékpár érkezése előtt még március közepén megnéztem a szakmának szóló online bemutatót az új 9. generációs TCR Advanced-okról, így nagyjából tudtam, hogy mire számíthatok az új bringa kapcsán, de azt például nem tudtam, hogy melyik modell fog érkezni, így kicsit meglepődtem amikor megláttam, hogy a csúcsmodell érkezett. “Hát jó, szívesen hozok áldozatot, hogy egy jó ideig most ez a bringát fogom használni.” – gondoltam magamban.
Na, de nézzük, hogy mit tud az új Giant TCR Advanced SL!
Gyakorlatilag teljesen áttervezték az TCR Advanced-okat, de stílusban, formavilágban tartotta magát a Giant az előző TCR vonalhoz, és így ránézésre megmondható felirat nélkül is, hogy egy TCR-ről van szó. Sokak nem szeretik a TCR-ek megjelenését, én mondjuk pont az ellenkező táborhoz tartozom, nekem bejön a formaviláguk. Ha már a formáknál tartunk, a csőformák is teljesen megújultak a TRC Advanced SL-nél, az előző modellhez képest kerekebbek és kevésbé elnyújtottak, melynek köszönhetően kisebb a légellenállása a váznak (főleg ha nem teljesen szemből fúj a szél és ritkán fúj teljesen szemből), a Giant tesztjei alapján 200 Wattnál 40 km-en 34 másodperccel gyorsabb az új bringa, mint a régi. Emellett az alsócső a középcsapágyháznál elég durván kiszélesedik és ellaposodik, ami a hajtásmerevségre van jótékony hatással. Lényegében az új modellnél az volt a célja Giantnek, hogy kisebb légellenállás mellett megőrizze az eddig kiváló súly-merevség arányt.