Az utóbbi mondat a spoiler. Igen, ez a non-plusz-ultra kerékpárszállító táska, segítségével értékes bicajod biztonságban utazhat bárhova, repülőn, majd a reptérről autóban, buszon, vonaton vagy akár gyalog, minthogy szuperjó kerekei is vannak! Az AeroComfort a tapasztalatok alapján ellenálló, egyszerűen pakolható és kezelhető – és ami a legfontosabb -, kiváló védelmet nyújt.
Több éve veszek rész külföldi MTB versenyeken, számos kerékpárszállítási megoldás kipróbáltam, többféle speciális táskám/dobozom volt, a többit pedig kölcsönöztem vagy kölcsönbe kaptam. Tapasztalat e téren igen változó: volt köztük egész jó, illetve olyan is, amibe már eleve félve tettem be a szeretett masinát. A táskák által kínált védelem gyakran hagyott kívánni valót maga után, a praktikus használat pedig még nagyobb szórást mutat.
A Scicon a kerékpárszállító eszközök specialitásának számít, számos profi kerékpáros csapat esküszik termékeikre, nem bízva a több milliós bringákat más táskára vagy bőröndre. Az olasz márka többek közt a legendás dél-afrikai Cape Epic MTB többnapos verseny egyik fő szponzora. Kínálatuk igen széles, többféle modell áll rendelkezésre a pillekönnyű csővázas, textilfalas modelltől a páncélszekrényszerű – de azért még elviselhető tömegű – keményfalas bőröndig. Emellett minden kerékpárszállító modellcsalád kapható az összes fő kerékpártípusokhoz: így MTB bicajokhoz, országútikhoz vagy akár időfutam/triatlon-kerékpárokhoz. A visszajelzés minden csapattól és egyéni felhasználótól egyöntetűen pozitív, nem kétséges, hogy a Scicon táskák jelentik az etalont ebben a piaci szegmensben.
Mint hard-core terepező, természetesen speciálisan az MTB bicajokhoz készült Scicon táskák közt néztem szét, hosszas töprengés után a „rugalmas falú” AeroComfort MTB 3.0 TSA mellett döntöttem. Először is ez biztosítja a legnagyobb kapacitást, így még egy XXL méretű 29er össztelóst is simán elnyel. Ez egyben azt is jelenti, hogy ha cyclocross versenyre utazom, az eltérő terjedelem ellenére a „koskormányos” bicajom is simán elfér benne. A belső habszivacsok átrendezése tényleg sok mindent lehetővé tesz. Fordítva ez nem működik: egy monti besuvasztása egy országútira méretezett szállítóba többé-kevésbé lehetetlen. Tehát számomra ez volt az ideális táskaméret és -típus.
Az AeroComfort a Scicon által kifejlesztett Antishock Bike Frame (ABF) belső vázkialakítást alkalmazza egy rendkívül erős nejlon (Nylon 840Denier Ripstop) szövetanyaggal kiegészítve. Az ilyen rendszerű táskák esetében a kerékpárt rendszerint a villánál és a középcsapágy-háznál rögzítjük. Az Antishock esetében a kerekek kivételét követően a villa és a váz hátsó saruja kapcsolódik a vázhoz, amely a hagyományos változatnál stabilabban tartja a kerékpárt. Lényegében a bicajnak a két legszélső pontját ragadja meg, így annak elmozdulása kizárt. (A sérülések döntő részét a kerékpár dobozon belüli mozgása, illetve az oldalról érkező ütések okozzák.) Emellett a dobozban bőven marad hely a kerekek és a többi kiegészítő számára, illetve a felszerelés egy része is itt landolhat, könnyítve az utazáshoz szükséges többi csomagon.