A Magyar Közlönyben megjelent első határozat kitér arra is, hogy a kijelölt projekteket a közigazgatási hatósági ügyek szempontjából nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé kell nyilvánítani. A táblázatba foglalt fejlesztések előtt külön kiemeli a szöveg a Tokaj és Nyíregyháza (Erzsébet királyné Tisza-híd nélkül) közötti kerékpárút megvalósítását, ezért június 30-i határidővel a nemzeti fejlesztési miniszter a felelős.
A részletek szerint 300 millió forintból meg kell terveztetni a következő települések közötti kerékpárutakat (zárójelben a hosszúság, kilométerben): Siófok-Pécs (136), Siklós-Pécs (55), Tokaj-Mád-Sárospatak (hiányzó szakaszok), Szigetvár-Kaposvár (40), Tiszafüred-Hortobágy-Debrecen (84).
A megépítendő szakaszokat két táblázat tartalmazza. Az elsőből - amely 2,6 milliárd forintba kerül - a leghosszabb az 53 kilométeres Hortobágy-Debrecen közötti út. A második, 6,9 milliárdos táblázatba tartozik a Tiszafüred-Hortobágy, a Siófok-Dombóvár, a Pécs-Siklós, a Dombóvár-Pécs és a Szigetvár-Kaposvár szakasz is.
Kiemeltté tette a kormány a 12 kilométeres Tokaj-Mád-Sárospatak szakaszt 840 millió, a 10 kilométeres Vámosszabadi-Győr szakaszt 500 millió, valamint az 55 kilométeres Tiszafüred-Hortobágy szakaszt 1,5 milliárd forintos költséggel.
A második határozatában a kormány egyetértett azzal, hogy az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 6. számú nemzetközi kerékpáros útvonal Dömös és Szentendre közötti szakasza a Szentendrei-szigeten, a Dömös-Visegrád-Kisoroszi-Tahitótfalu-Pócsmegyer-Szigetmonostor-Szentendre nyomvonalon valósuljon meg. Ennek a költsége 3 milliárd 420 millió forint.