Kerékpározást érintő KRESZ-módosításokkal foglalkozó munka indult a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban, a múlt heti munkaindító találkozóra 18 állami és civil szervezet, illetve közlekedési tervezőcég volt meghívva.
A találkozón elhangzott főbb javaslatok:
Kötelező oldaltávolság bevezetése kerékpározót előzve
Lakott területen belül minimum 1 méteres, lakott területen kívül minimum 1,5 méteres előzési oldaltávolság előírását javasolják.
Kötelező kerékpárút-használat felülvizsgálata
Állami (ÁSZ, NFÜ) vizsgálatok is alátámasztják, hogy az önálló kerékpárutak nagy része nem illeszkedik a közlekedés rendszerében, nem alkalmas a biztonságos és gyors közlekedésre.
Kerékpáros utca fogalmának bevezetése
A kerékpározóknak előnyt biztosító utca fogalma még nincs benne a magyar KRESZ-ben, ilyen utcákban egymás mellett is szabályos tekerni, autóval tilos kerékpárt megelőzni, illetve alacsonyabb sebességgel szabad csak menni.
Gyengébb közlekedők védelme: általános figyelemfelhívás
A gyalogosokra, kerékpárosokra és főleg a gyerekekre, az idős és mozgáskorlátozott személyekre is különös figyelmet kelljen fordítania a járművezetőknek.
Az alábbi, elavult a szabályok módosítási javaslatai:
- az egyre népszerűbb gyermekszállító utánfutók engedélyezését,
- a gyerekekkel járdán tekerés szabályozását (jelenleg az út használatától tiltott 12 éven aluli gyermeket csak az úttestről kísérhetik a szülei),
- a bolyban haladás engedélyezését, ami a kerékpársportolók haladását és megelőzését könnyítené meg
- sportolói licenccel rendelkezők felmentését javasoljuk többek közt a kötelező csengő- és kerékpárút-használat alól
az életszerűtlen sebességkorlátozások eltörlését - biztonsági okokból körforgalomban ne legyen kötelező biciklivel és motorral jobbra tartani
- csak kanyarodás előtt kelljen kézzel jelezni, kanyarodás közben meg lehessen fogni a kormányt