A Bicycle Dutch nyomán az Index kerékpáros blogja írt a kerékpáros utcáról, amely a sétálóutcától annyiban különbözik, hogy a kerékpáros utcákba autók is behajthatnak, csak épp a bicajosok elsőbbséget élveznek.
Utrechtben a Koekoekstraatot, vagyis Kakukk utcát alakították át kerékpárossá. A változás látszólag nem túl nagy, de nem kellenek nagy, látványos beruházások az ilyen fejlesztésekhez. A Koekoekstraat egy elég szűk utcácska, az egyik végén hét, a másikon 14 méter. Mivel végig lakott területről van szó úgy szerették volna élhetőbbé tenni, hogy nem tiltják ki belőle az autókat sem. Ezért lett belőle kerékpáros utca. Kerékpárral két irányból lehet behajtani az amúgy egyirányú utcába, illetve egy csomó optikai tuningot hajtottak végre.
Az optikai tuning lényege, hogy keskenyebbnek érezzük az úttestet és ösztönösen lassabban hajtsunk rajta:
- 3,5 méter széles vöröses barna aszfaltcsík került az úttestre,
- az autók magasabban, a járdaszinten parkolnak,
- a halszálkás parkolók helyett az úttal párhuzamosan lehet parkolni (nem csökkent a parkolóhelyek száma, de állítólag
- ez is keskenyebb érzést kölcsönöz az utcának),
- a kerékpárparkolók számát növelték, de ezentúl azokkal is csak párhuzamosan lehet parkolni (így felszabadult a járda,
- amit addig gyakran a bringák foglaltak el),
- a szélesebb végén fákat ültetnek, hogy optikailag ezzel is szűkítsék az utat.
További infókat olvashattok a kerékpáros utcáról: https://bicycledutch.wordpress.com/2017/02/14/koekoekstraat-reconstruction/