A Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) célja, hogy a fejlesztések után kevesebben használjanak autót, különösen a rövidebb utakra. Ehelyett többen döntsenek a kerékpár vagy a közösségi közlekedés mellett, amivel csökkennének a dugók és mérséklődne a környezetszennyezés.
A főváros jelenlegi kerékpárút-hálózata sok helyen összefüggés nélküli szakaszokból áll, így a kerékpárosoknak egy-egy rövid szakasz után újra vissza kell menniük az autók közé. A VEKOP, a Kerékpárosklub által kiegészített, módosított ötletei a városrészek egészének áttekintésével oldhatják meg ezt a problémát.
A Rákospatak mentén például a fejlesztés megvalósulásával az ott lakók a Dunáig kialakított kerékpáros folyosón juthatnának el a belvárosba. A III. és a XIII. kerületek kerékpáros közlekedése is javulna, egyrészt a MOL Bubi közbringa-rendszert bővítésével, másrészt a Kerékpáros klub javaslatára az egyirányú utcák esetleges megnyitásával. Emellett a budai oldalon a Rózsadombon a Törökvész út Gábor Áron utcától felfelé eső szakaszán épülne egy új kerékpárút, de a klub véleménye szerint ehelyett inkább a Szilágyi Erzsébet fasor régi, elavult útvonalából kellene gyalogosoktól elválasztott kerékpárutat kialakítani, illetve a Pasaréti utat, valamint a Kelemen László utcát és környezetét kellene átalakítani. A XI. kerületben elsősorban az Etele út - Bartók Béla út - Bocskai út - Irinyi József utca - Budafoki út által határolt területen várható forgalomcsillapítás, illetve gyalogosbarát és kerékpáros fejlesztések. Az alábbi ábrán részletesebben is megnézhetjük a VEKOP fejlesztési javaslatait.
A Magyar Kerékpárosklub a Budapesti Közlekedési Központtal való tárgyalása után önkéntesek bevonásával eddig 1700 közösségi észrevételt nyújtott be a fejlesztési programhoz.
A fejlesztési tervekről ITT olvashatsz bővebben.