A kerékpáros úthálózat fejlesztésére a jövő évi költségvetésben 11 milliárd forintot irányoztak elő. A 2020-ig tartó uniós ciklusban erre a Gazdasági Innovációs Programból (Ginop) 3,6 milliárd forint, a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Programban (Vekop) pedig 7 milliárd forint áll rendelkezésre. A területi operatív programok egy részét is fordíthatják kerékpárút építésre a megyei jogú városok és az önkormányzatok a fenntartható közlekedésfejlesztés részeként.
Berencsi Miklós, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) Kerékpáros Koordinációs Főosztályának vezetője elmondta, hogy a magyar kerékpáros úthálózat hossza körülbelül 4500 kilométer, a fejlesztésnek köszönhetően az útminőség javítása mellett ennek 1000-1500 kilométeres bővülése várható.
A 27 tervezési szakasz felöleli a teljes Budapest - Balaton kerékpáros útvonalszakaszt, a Balatoni Bringakört - a keszthelyi szakasz kivételével -, illetve az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros útvonal több szakaszát.
A NIF Zrt. az engedélyezési eljárást követően indíthatja a kivitelezési közbeszerzést, amely 6-8 hónapig tarthat. A nem engedélyköteles szakaszokon nem kell megvárni az engedélyek megszerzését, a tervezést követően közvetlenül indítható a közbeszerzés. A tervek legkésőbb október végére elkészülnek.
Ezer kilométerrel is bővülhet a hazai kerékpárút-hálózat
A kormány és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a sikeres közbeszerzési eljárások után 27 kerékpáros útszakaszra kötött tervezési szerződést nettó 603 millió forint értékben idén júliusban - jelentette be Révész Máriusz kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos.
(Forrás: mti.hu; kép: FreeDigitalPhotos.net)