A vezetéstámogató rendszerek közé tartoznak a már említett automatikus fék mellett például a kamionok kanyarodását segítő szerkezetek, a holttér-figyelő kamerák, és a sávtartást biztosító berendezések.
Sokáig csak a csúcsmodellekhez járt ez a felszereltség, ma már egyre több autóban megtalálhatóak az ilyen automatikus rendszerek, gyártásuk pluszköltségei azonban az árakban is megjelennek, így az emberek többsége számára még mindig elérhetetlenek ezek a technológiák.
Állásfoglalásában az EP éppen ezért csak azoknak az automatikus rendszereknek a beépítését tenné kötelezővé, amelyek már megfizethető áron elérhetőek a piacon a gyártók számára, és garantáltan életeket mentenek.
Dieter-Lebrecht Koch néppárti jelentéstevő kiemelte: "a volán mögött, gyalog vagy kerékpáron, de mindannyian követünk el hibákat, ilyen esetekben az automatikus segítőrendszerek csendes másodpilótaként segítenek elkerülni a baleseteket".
"Mindenki számára elérhetővé kell tennünk az ilyen autókat. Éppen a széles körű alkalmazásuk biztosíthatja, hogy ezeknek a modelleknek az ára ne szökjön egekbe, csak egy kicsivel legyenek drágábbak" - tette hozzá a német képviselő.