Igen, Henry Ford megszállott kerékpárrajongó volt! A fiatal gépészmérnök 1893-ban vásárolta első bicaját, megigézte annak mechanikai egyszerűsége és hatékonysága. Ez késztette arra, hogy az akkor elérhető kerékpáralkatrészekből géppel hajtott járműszerkezetet készítsen. Több kísérlet után 1996-ban gördült végig szülővárosának, Detroit utcáin az első Amerikában készült automobil. Az előfutárt 200 dollárért az egyik helyi kerékpár-kereskedőnek adta el, majd belefogott második, tovább finomított járművének elkészítésébe.
Ekkortájt került kapcsolatba Detroit egyik tehetős vállalkozójával, Barton L. Peck-kel, akinek fia a város kerékpár egyesületének elnöki posztját töltötte be. Ford aktív tag lett a bicajos egyesületben, az idősebb Peck pedig segített neki a világhíres autógyártás beindításában. Abban az időszakban számos kerékpártúrát tett, a prominens tagokból álló egyesület például egy túra keretében látogatta meg Edison úr gyárát…
Kicsi a világ, mondhatnánk, de akkoriban a technológia robbanásszerű fejlődését egy viszonylag szűk társadalmi réteg vezette, ráadásul Amerikában mindez döntően a szebb időket látott Detroit környékén ment végbe. Ford jó helyre és időben született, kapcsolatai tették lehetővé a legendás autómárka elindítását. Az üzleti sikerek ellenére a kerékpár iránti szeretet Henry Ford-ból soha nem veszett ki: élete végéig hajtott, még akkor is, amikor az Amerikaiak már a legendás T-Modell-en közlekedtek. A gyárba is előszeretettel érkezett kerékpáron. 1940-ben, 77 évesen a már milliárdossá vált Ford egy mindössze 7 kilót nyomó angol kerékpáron mozgatta át testét minden vacsora után.