Az UCI egy tesztidőszak keretén belül engedélyezi az országúti versenyeken a tárcsafékek használatát, de eddig elsősorban a tárcsák veszélyessége került szóba, idén viszont már többedszerre fordult elő, hogy egy defekt utáni kerékcsere egy normál kerékhez képest erősen elhúzódott. Az Ománi Körverseny utolsó szakaszán Adam Blythe-nak voltak technikai problémái (pont a nemrég bemutatott 3T Strada-t használják) és kerékpárt kellett cserélnie, de mivel ezen a versenyen az egyedi kísérőkocsik miatt a kerékpárokat csak első kerék nélkül lehetett rögzíteni az autóra, ezért tanulva Viviani Dubai Tour-os közel 50 mp-es kerékcseréjéből, az Aqua Blue csapata engedélyt kért arra, hogy előrevihessék a Blythe tartalék bringáját, ezzel megelőzve az első kerék hosszas beszerelése okozta időhátrányt. A versenybíróság az engedélyt megadta, de a csere után mégis kizárták Blythe-ot a versenyből, mert az út széléről kapta meg az új kerékpárját, míg az UCI szabályok előírják, hogy csak autóról és akkor is csak a csoportja mögött cserélhet kerékpárt.
A Tour of Oman hatodik, egyben zárószakaszát, mezőnyhajrában Alexander Kristoff nyerte és Alexey Lutsenko megőrizte az ötödik napon megszerzett összetett első helyét.
Látszik, hogy a tárcsafék komoly fejtörést okoz a csapatoknak, maga a rendszer messze nem tökéletes, még fejlesztésre vár, kíváncsian várjuk, hogy mit lépnek majd erre a gyártók, hogy a versenysport igényeit is maximálisan kielégítsék.