Az Opel-sikertörténet a mai napig tart. Az Adam Opel által 1886-ban alapított márka 1937 óta kizárólag gépjárműgyártással foglalkozik, de történetének az első fél évszázadában a kerékpárgyártás meghatározó szerepet játszott. Habár a kezdetekben nem a kerékpár volt a fő profil, hanem a varrógépgyártás, ennek ellenére az Opel bicajokat a legjobbak közt tartották számon mind Németországban, mind Közép-Európa számos országában. Nem mellesleg a varrógépek sorozatgyártáshoz is hasonló technológiára volt szükség, mint a járműgyártás területén: precíziós megmunkálás, illetve csereszabatos alkatrészek alkalmazása.
Az élet Adam Opel-t öt fiúgyermekkel ajándékozta meg. A BikeMag olvasók szívét mindenképpen megmelengeti, hogy Carl, Wilheim, Heinrich, Friedrich és Ludwig egytől egyig a kerékpárversenyzést választotta sportolás gyanánt, ami akkoriban még az élet szerves részét alkotta. Ráadásul mind nyertek versenyt, Friedrich – közismerten Fritz Opel – a német bajnoki címet is elhódította. Habár Wilheim örökölte meg apjától a cég vezetését, ily módon Fritz vált a legismertebbé az Opel fivérek közt. A bajnoki cím mellett Fritz 180 versenygyőzelmet aratott kerékpáron, amely közül mindenképpen említést érdemel az 1894-es, 620 km távon megrendezett, Basel-Kleve egynapos(!) megmérettetés.
És még ezzel a ma talán már kevéssé ismert sikerrel sem értünk az Opel és a kerékpározás kapcsolatának végéhez. Az öt fivér közül a vállalatvezető Wilheim nevéhez kötődik a darmstadt-i Technische Hochschule égisze alatt működő Academic Cycling Club megalapítása, amely évtizedeken keresztül – egészen a II. világháborúig – a német kerékpározás bölcsőjének számított.