Az országúti versenyek izgalmasabbá tételéért a szervezők egyre több versenybe tesznek nem aszfaltozott (angolul gravel) szakaszokat, amelyeken többnyire mindig történik valamilyen nem várt dolog, például defekt vagy bukás, ami versenyzői szemszögből nem éppen örvendetes esemény. Sokszor a verseny kimenetelét is befolyásolja egy-egy ilyen történés, ami a szerencse szerepét is megnöveli az országúti versenyeken. Annyi biztos, hogy látványos, izgalmas versenyeknek lehetünk szemtanúi, de negatív oldala is van ennek trendnek, mely nem más, mint hogy a versenyzők testi épségét veszélyeztetik ezek a rendezvények.
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség kénytelen volt lépni az ügyben és új UCI szabály lépett életbe február 11-én, mely kimondja, hogy kerékpározhatónak és biztonságosnak kell lennie a gravel szakaszoknak ezeknek a versenyeken. Ezentúl a szervezőknek le kell jelenteni az UCI felé, ha nem aszfaltozott szakaszt szeretnének a verseny útvonalában szerepeltetni és meg kell bizonyosodniuk arról, hogy ezek a szakaszok megfelelően biztonságosak és kerékpározhatóak rossz időjárási körülmények között is. Ezenfelül részletes leírást kell készíteniük a gravel szakaszokról, amiben szerepel a szakasz hossza, felülete, nehézsége és az út szélessége.