A május 6-tól 31-ig tartó tavaszi, illetve a szeptember 9-től 22-ig tartó őszi, nyereményjátékkal összekötött kampányt a Magyar Kerékpárosklub szervezi, ezúttal is az Innovációs és Technológiai Minisztérium és az Aktív Magyarország támogatásával.
Vidd be kedvenced a munkahelyedre!
– ez az idei jelmondat, ami arra utal, hogy sok munkahelyen megengedett már, hogy a dolgozók bevigyék magukkal házi kedvencüket, oldottabb hangulatot és nagyobb munkakedvet teremtve. A Magyar Kerékpárosklub hiszi, hogy a munkába kerékpározás is hasonlóan jó hatással van az emberekre, de számos járulékos haszna is van: jó hatással van vérkeringésünkre, ízületeinkre, csökkenti stressz-szintünket és zsírpárnáinkat, sőt rendszeres űzése csökkenti egyes rákbetegségek kialakulásának kockázatát is. Hollandiai kutatások szerint a hollandok fél évvel magasabb életkorra számíthatnak csak azért, mert bicikliznek, és akkor még nem beszéltünk azokról, akik a kevesebb autó miatt kevesebb kipufogógáz belélegzésére kényszerülnek a városokban, vagy épp a parkolóhelyek keresésének szükségtelenségéről, ami a legfrissebb felmérések szerint fél órával hosszabbítja meg a menetidejét minden ötödik autósnak Budapesten.
Nyeremények
A Bringázz a munkába! kampányba regisztrálók nem csak a stresszmentes közlekedést élvezhetik, de értékes nyereményekre is szert tehetnek. A 2,5 millió forint összdíjazású nyereményjátékon márkás kerékpárokat, izgalmas kalandprogramokat, városnéző sétákat, BKK Bubi-bérleteket, belépőket, kerékpáros kiegészítőket és más klassz ajándékokat sorsolunk ki.
Tekerhet az egész ország
A kampány a hagyományokhoz híven országszerte bringásreggelikkel indul, amiken finom péksüteményekkel és frissítő italokkal várják a szervezők a munkába biciklizőket, Soprontól-Nyíregyházáig, Szentendrétől-Szegedig majdnem negyven helyszínen. A hivatalos kampánynyitó rendezvény Budapesten lesz: a Kálvin téren Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, valamint a Magyar Kerékpárosklub vezetői mondanak köszöntőt, a jó hangulatról a Panda zenekar gondoskodik, az arra kerékpározókat pedig gyorsszerviz várja.
Csatlakozni okostelefonokkal lehet, amikre a résztvevők letöltik a Bike Citizens kerékpáros applikációt, majd ezen belül tudnak regisztrálni a kampány kezdőnapján, május 6-án (ősszel szeptember 9-én), illetve a kampányidőszak végéig bármikor. Az applikáció rögzíti a kerékpáros napok számát és a letekert kilométereket, ezzel igazolva, hogy a regisztráltak legalább egyszer kerékpárral mentek munkába a kampány négy hete alatt. A játékban részt vevők nem csak időt és ajándékokat nyerhetnek, de az applikáció adatai révén hozzájárulhatnak a kerékpáros infrastruktúra tudatosabb fejlesztéséhez is.
Az applikáció az egész országban elérhető, Budapesten kívül a következő városokban térképpel is:
Debrecen, Szeged, Miskolc, Pécs, Győr, Nyíregyháza, Kecskemét, Székesfehérvár, Szombathely, Szolnok, Érd, Tatabánya, Kaposvár, Sopron, Veszprém, Békéscsaba, Zalaegerszeg, Eger és Nagykanizsa.
Több mint tíz éve hajtunk a munkába
A Bringázz a munkába! több mint egy évtizedes hagyományra tekint vissza. Első alkalommal a budapesti bringás forradalom hajnalán, 2007-ben rendezték meg, és a következő öt éven keresztül minden évben megtartották – volt, hogy évente kétszer is. Pár év szünet után aztán 2018-ban indult újra, idén pedig ismét két alkalommal lehet csatlakozni.
Az évek során több mint 50 ezer embert mozgatott meg a kampány, a csatlakozók összesen több mint 10 millió kilométert tekertek le, körülbelül 300 millió forintnyi benzint spóroltak meg, és bőven egymillió tonna feletti szén-dioxid kibocsátását kerülték el.