A Rock Machine mindig is más úton járt, mint a kerékpármárkák többsége, tipikusan az a márka, akik a teljesítményorientált kerékpározás helyett az élménybringázást helyezik előtérbe. Ezt egyébként rendszeresen kihangsúlyozzák, de valójában elég csak ránézni a palettájukra és láthatjuk, hogy rengeteg “fun” bringa található a kínálatukban, ballonos gumik, lapos szögek és sok-sok szín teszi élvezetessé a Rock Machine kerékpárokat. Így nem volt kérdés, hogy a gravel kategóriába és belecsempésznek egy kis Rock Machine életérzést, hogy ne csak a klasszikus gravel utakra legyünk korlátozva, hanem az észszerű határok keretein belül képesek legyünk bárhol használni a kerékpárunkat.
A 2020-as Rock Machine újdonságok bemutatóján találkoztam a Gravelride CRB 900-zal, ami egyből felkeltette az érdeklődésémet lévén elég sok időt töltök gravel kerékpár nyergében. Külsőre teljesen más lett, mint az alu változat, ha messziről nézem akkor akár országúti is nézhetném, míg az aluvázas modellek inkább egy montira emlékeztettek.
Három dolog fogott meg rajta azonnal:
-az egyik, a támvilla-nyeregvázcső-felsőcső találkozás. Jól mutat, ahogy a nyeregvázcsövön keresztül oldalról a felsőcsőbe csatlakoznak támvillák, és ezt még az integrált nyeregcsőbilincs letisztult látványa is feldobja.
-a másik, a villa formailag integrálódik az alsócsőbe és a fejcsőbe. Országútiknál aerodinamikai szerepe van általában ennek, gravelnél pedig inkább csak formai. A lényeg, hogy jól néz ki, bár a bringamosás lehet nem annyira egyszerű emiatt , a harmadik, a fejcső. Szemből nézve látható, hogy a fejcső közepe keskenyített. Ez is inkább formai elem egy gravel bringánál, de mindenesetre szerintem stílusos.
A formák néhol országútisak, de valójában vérbeli gravel bringa a Gravelride CRB 900, rengeteg csomagtartó- és sárvédő szem, nagy sárférőhelyek és stabil geometria jellemzi a bringát. A váz tulajdonságait illetően ezen a szinten a belül vezetett bovdeneket és átmenőtengelyeket már említeni is felesleges, hiszen alapkövetelmény. Igazából bármilyen gravel bringát lehet építeni a karbon Gravelride modellekre, mert a nagy sárférőhely miatt 700-as és 650b-s kerekkel is lehet használni, emellett első váltót is fel lehet szerelni, tehát nem vagyunk feltétlenül az egytányéros rendszerekhez kötve.