Röviden a verseny számokban.
Elsőként indul magyar csapat; és ez az első év, amikor profi kontinentális csapat is indul a versenyen, a Vorarlberg Santic, akiket külön elit kategóriába soroltak a rendezők, és utolsóként vághatnak neki a kihívásnak.
2.170 km a táv, 31.216 méter szintemelkedéssel, 92 óra szintidő alatt. Ez azt jelenti, hogy mintha négy nap alatt a tengerszintről megmásznánk az Evereset négyszer. Könnyen kiszámolható, hogy ez 23,6 km/h átlagsebességet feltételez non-stop haladva.
7.000 km-t tekertek átlagosan a versenyzők személyenként ebben a szezonban a felkészülés érdekében, de egyikünk, aki a leghosszabb távokra edzett, 12.000 km-nél is többet tett meg, ami egy átlagos autós éves adagjának felel meg. A legtöbb szintet meghódító csapattag pedig 98.000 méter mászással büszkélkedhet.
5 kategóriában lehet indulni: egyénileg, két és négy fős csapatban a teljes távon valamint 1500 km-en szólóban és csapatban. A szóló versenyzők már hétfőn startoltak, a párosok pedig a mai napon, így közel azonos időben várható a célba érkezés.
280 fő regisztrált a versenyen a különböző kategóriákban, ezzel a koronavírus-járvány óta ez Ausztria első egyik nagyszabású sportrendezvénye.
2504 méter a RAA legmagasabb pontja a legendás Grossglockner hegyen a Hoctor hágó. A versenyen több részlimitidő is van, például ide 52 óra leforgása alatt kell elérni, és akik teljesen kihasználják a szintidőt, azok éjjel 23 órakor érhetnek a hegytetőre, ahol ilyentájt 10 fok körüli hőmérséklet várható, így a napi hőingadozás könnyedén lehet 20-25 fok is, a hőérzetről nem is szólva.
8000 kalóriát fognak számításaink szerint a versenyzők elégetni egy nap, de a négy segítőnkre is komoly igénybevétel hárul, mert egy személyautót és egy lakóautót kell vezetniük, ráadásul este 20:00 óra és reggel 06:30 között biztonsági okokból közvetlen közelről, „lámpatávolságról” kell folyamatosan követni a kerékpárost.
22 oldalas szabályzata van a versenynek, természetesen németül, így a szókincsünk is szépen bővült, például a sisak minőségi tanúsítvány, békaugrás közlekedési üzemmód, vagy a sárga figyelmeztető fény német megfelelőjével.
Különleges biztonsági szabályokat vezettek rendezők, így a szokásos verseny előtti eligazítás online módon, írásbeli tájékoztatókkal és videókkal történt. A kísérőjárművek és a bringák ellenőrzésénél továbbá a regisztrációs procedúrán csak a csapatból kijelölt egy személy vehet részt, természetesen maszkban, védőtávolságot tartva. A szurkolók is kötelesek távolságot tartani, és a tribün előtt legfeljebb 200 néző engedélyezett, azonban a rajt élőben követhető a www.racearoundaustria.at oldalon.
A Bikemag.hu – Kalifa csapat tagjai: Katona József, Kuzler Béla, Oláh Tamás és Takáts György. Segítőink: Báthori Attila, Beretvás József, Dávid Tibor és Gál Attila.