Már megint meg fognak kövezni az olvasók, de véleményünk szerint egy kedvező árú gép ez a Cube a maga 390 000 forintos árával, mindezt úgy, hogy 105-ös váltórendszerrel készül.
Az Attain szériát a Cube pont a kényelmet kereső, aszfalton túrázó kerékpárosok számára találta ki, ez váltotta a belépő Peloton-t, viszont felnyúlik most egészen a tárcsafékes, vagy karbon gépekig. Persze lehet túrázni egy trekking, vagy cross trekking kerékpárral is, de azok azért mégis fényévnyire vannak mind dinamikában, mind érzésre a versenybringáktól. Végülis túrázás az is, ha körbebringázod 25-ös tempóval a Börzsönyt, nincsen szükség csomagokra, és sátorra ahhoz, hogy túrázásnak hívjuk a tekerést. És erre nagyon jó választás az Attain SL, de ne ugorjunk rögtön a konklúzióhoz mielőtt megismernénk magát a gépet.
A 6061-es hőkezelt T6-os alumínium váz kinézete hozza a szokásos németes visszafogott stílust, akinek ez bejön az szeretni fogja, akinek nem, annak máshol kell nézelődnie. A katalógus „superlight”-nak írja a vázat, amiben lehet valami, annak ellenére, hogy a komplett gép 8,8 kilót nyomott a mérlegen. Viszont az országúti csoporttesztünkben van ennél nehezebb karbon vázas gép is, sőt közel kétszer ennyibe kerülő bringán is mértünk hasonló adatot. A csöveket smooth weld hegesztési eljárással rakják össze, szépek is a varratok.
Rejtett kábelvezetéssel készül az Attain. Ez izzadtságcseppeket gyárt a szerelők homlokára, de sokkal jobban néz ki a bringa tőle. Magas homlokcsővel látják el, így nem kell egy zacskónyi spacer a stucni alá, mégis komfortos magasságban lesz a kormány. És nem is néz ki bénán, mint amikor 6-8 centi hézagolóval emeled meg a kormányszárat. A támvilla nem közvetlenül a nyeregvázcső tetejéhez van bekötve és a keresztmetszete is változik, középen elvékonyítva, így a hátsó kerék felől jövő ütéseket jobban csillapítja. Maguk a csövek is filigránok, ami szintén a kényelmet növeli.
Részletek itt.
bikemag.hu/Képek forrása: cube.de