Jump to content

Bianchi Oltre XR1 kerékpárteszt

2016. 05. 17. 21:55

Ha egy kerékpár, mint a Bianchi Oltre klasszikussá tud válni mai felgyorsult világunkban, az sokatmondó.

A legnagyobb múltra visszatekintő olasz gyártó aerodinamikus modellje már több mint 5 éve ellenáll a múló időnek…

Egy remekül eltalált bringával van dolgunk, ami nyugodtan kijelenthetjük, hogy megszületésekor korszakalkotónak számított. 2010. környékén aerodinamikus váz belül vezetett bowdenekkel és aero nyeregcsővel még nem szerepelt minden nagy gyártó palettáján. A Bianchi Oltre pedig kisebb ráncfelvarrásokkal azóta is sikeres bringa.

Nem véletlen, hogy a Bianchi által támogatott csapatok, korábban az Androni, a Vacansoleil, majd a Belkin és a Lotto NL-Jumbo profi versenyzői sokszor választják inkább az Oltrét, mint az éppen friss csúcsmodellt, amit szívesebben tolnának alájuk a marketingesek. Persze a legújabb és legdrágább Oltre, az XR2 már több ponton különbözik mondjuk az 5 évvel ezelőtti zászlóshajótól.

Tesztünk főszereplője azonban nem a nagyságrendileg 100 grammal könnyebb vázra épülő Bianchi Oltre XR2, hanem a jóval kedvezőbb árú XR1, ami még mindig hatalmas presztízsnek örvendő országúti kerékpár, s nem mellesleg a forma továbbra is tökéletesen ugyanaz a két modellt tekintve. A celeste szín pedig még inkább messziről felismerhetővé teszi ezt a Bianchit.

Az Oltre hajtáshatékonyság szempontjából még napjainkban is a legmerevebb kerékpárok közé tartozik, a karbonváz csövei hatalmas átmérőjűek a homlokcsőnél, szélesebbre dagad ez a rész a villa csatlakozási pontjánál is. A középrész is iszonyú masszív, BB386 szabvány szerint készül, amihez passzol is az FSA Gossamer hajtókar, bár a 2016-os specifikációban már Ultegra szerepel.

A karbon nyeregszár szintén aero, ami tud kényelmetlen lenni, de ezt nem éreztem a teszt közben, talán azért, mert a hátsó fertály csillapítása az UTSS (Ultra Thin Seat Stays), azaz ultravékony támvillákkal nagyon jól sikerült. Nem azt mondom, hogy egy komfort országútikhoz hasonlóan kényelmes bringával van dolgunk, de nem is rideg, és ez egy versenygépnél pont jól van így.

A váz komfortossága a komplett bringában gondolkozva tovább fokozható lenne mondjuk ballonos gumikkal, de itt van egy apróság, amire nem fordítottak elég figyelmet az olaszok, ez pedig az átdobót tartó bilincs. Igen, bilincses átdobóval kompatibilis az Oltre váz, a bilincs pedig nem hagy elég helyet mondjuk egy ballonosabb, valóban (nem csak felirata szerint) 25 mm-es guminak, 28 mm-esnek pláne nem.

Részletek: bikemag.hu/Kép forrása: FreeImages