Aki hazai átlagkeresettel rendelkezik, de szeretne pedelec bringát magának, annak vagy be kell érnie egy Távol-Keleti kétes minőségű cuccal, vagy pedig mélyen a pénztárcájába kell nyúlnia. Ok, nem mondom ez sem párszázas ajánlat, de jelenleg a hazai kínálatban a legkedvezőbb árú Bosch rendszerrel szerelt fullosan felszerelt trekking kerékpár!
Az esetek 90%-ában nem nézem meg a pontos vételárát a tesztbringának, hogy semmiképpen se befolyásoljon menet közben még tudat alatt sem. Itt is így tettem, így csak most ahogy nekikezdtem a bevezetőnek, akkor lestem rá a gyártó weboldalára. Már elsőre is gyanús volt, hogy hatossal kezdődik az árcédula, ezért megnéztem a konkurenseket, és bizony Bosch rendszerrel szerelt NEM AKCIÓS trekking kerékpárt nem találtam ennyiért. Jobban nem néztem át a specifikációkat, pedig a Baddog Akitán nincsen spórolás!
A váz megállná a helyét bármilyen „nagynevű” világcég matricájával is. Ma divatos hajlított alsó és felső cső, rejtett kábel elvezetés, tapered fejcső, matt fényezés, színben passzoló teló, egyszóval patent minden ezen a téren. Alapanyaga 6061-es alumínium és sikerült nem atom merevre tervezni a hátsó háromszöget, hanem kellemes hagyományos trekkinges. Sajnos valami oknál fogva a legtöbb gyártó túltervezi a vázat érthetetlen okokból főleg egy trekking esetében. Pedig sokkal többet nem kap sem a váz sem az alkatrészek mint egy átlagos gépen.
A meghajtásról a Bosch Active Line pedelec szett gondoskodik, ami a belépő cucca a német gyártónak (bár itthon készül Miskolcon), persze ettől még ugyanolyan jó mint a többi, csak kicsit kevesebb a nyomaték. Ami még így is bőven elegendő, hiszen egy klasszikus trekking kerékpárról van szó, amivel az esetek nagy részében A-B-be közlekedünk, esetleg néha 1-1 hosszabb túra hétvégenként. Persze a „szokásos” négy rásegítési fokozat itt is megvan, melyet egy Intuvia kijelzőn követhetsz, és persze távvezérelheted kényelmesen a bal markolat mellől. A 400 Wh-s akkumulátor némi óvatosságra int a hegyek között, de síkon a 100 km-t simán meg tudod vele tenni ECO módban. Persze a Turbo-tól mint egy mozdony, de azért eszi is az akkut.
bikemag.hu/Kép: FreeImages