A korrektséghez ugyanis hozzátartozik, hogy világos legyen, vettem egy ilyet. A ROSE Xeon CDX egy komfort országúti karbonból, Ultegra szettel. Ő lesz a mostani teszt alanya.
Nem volt könnyű kiválasztanom milyen bringát vegyek 2016-ra. Volt ugye ősszel a válltörésem, aminek következtében az orvosok azt mondták felejtsem el jövőre a bringázást. Ezt én úgy fordítottam le, hogy montizni nem tudok majd, csak országúton tekerni, tehát kéne egy aszfaltszaggató. Lelkes keresgélés kezdődött, nyilván ismerem az összes itthon könnyen beszerezhető országútit, sőt többségével mentem is már az elmúlt években.
Nagyon szerettem volna egy aero gépet, na nem azért mert 50 fölött mennék tartósan, hanem mert nagyon jól néznek ki. Aztán a hozzáértő barátok szerencsére lebeszéltek róla két okból kifolyólag is. Egyrészt a keretem nem volt végtelen, olyan 800 000 körül húztam meg a határt (nem, még mindig nem ingyen kapjuk a bringákat mint sokan gondolják), másrészt az aero bringák mindig nehezebbek mint a „sima” országútik. Harmadrészt, tényleg pont egy alacsony, sportos kormánypozíció hiányzott volna a gyógyuló karomnak… Tehát leszűkítettem a komfort geometriás karbon országútikra a listát.
Váltórendszerből az Ultegrát lőttem be mechanikus kivitelben, de tárcsafékes verzióban, mert volt már Di2-m amit imádtam, de a keretbe nem fért volna bele, viszont alap kerekeket semmiképpen sem akartam. Megnézve a kínálatot, nem volt könnyű dolgom.