Két és fél évvel a Bubi indulása után, a téli üzem végeztével a BKK az alábbi információkat közölte a Hvg kérdéseir:
- Eddig egyetlen kerékpárt loptak el úgy, hogy nem lett meg, azt is még a 2014-es tesztüzem során (Ezen kívül pár eset volt, amikor megfújták a bringát, de ezek meglettek).
- Összesen 1286 bicikli fut ma az utakon, de két és fél év alatt csak tízet kellett leselejtezni.
- Ebből a tízből 9 darabot egy tűzkár miatt kellett kidobni, az eset 2014 júliusában történt a Kodály Köröndön.
- A maradék egyetlen darabot azért kellett kivonni, mert 2015 novemberében a Dózsa György úti metrómegállónál egy autó belehajtott a gyűjtőállomásba.
- Komolyabb rongálás mindössze 20 esetben történt, jellemzően a bringák oldaltáblája, kereke, villája sérült meg.
Tavaly 645 ezerszer béreltek Bubit a felhasználók. A kiépítés 1 milliárd forintos költségéhez (az összeg 85 százalékát uniós támogatásból fedezték) képest vélhetően még a kerekítési hibahatárt sem éri el a kimutatásokban a vandalizmus miatti kár.
A kerékpárokon számos olyan egyedi alkatrész van, amelyet hagyományos szerszámokkal nem lehet eltávolítani, a gyűjtőállomásokon térfigyelő kamerák vannak, a biciklik pedig beépített GPS-szel is el vannak látva.
A BKK tájékoztatása szerint a bérletes regisztrációk száma tavaly 6 ezer körül volt, a napi, 72 órás vagy hetijegyet vásárlók száma pedig 12,7 ezer. A BKK számai szerint az eddigi felhasználók összesített száma meghaladta a 100 ezret.
Várhatóan kora nyáron 12 új gyűjtőállomással bővítik a rendszert a Margitszigeten és a XIII. kerületben a vizes vb-hez kapcsolódva. Ezeket a tervek szerint az idei év második felében újabbak követik majd, és 2018-ban is lesz bővítés. Az új gyűjtőállomásokkal párhuzamosan a bringák száma is növekszik. 2017 második felére csaknem két tucat új gyűjtőállomást és előreláthatóan több száz új bringát ígérnek.
A Bubi évente valamivel több, mint 100 millió forint bevételt generál, az összeg legnagyobb része az éves és a fél éves bérletekből tevődik össze, tehát nem a turisták, hanem a rendszeres használók vannak túlsúlyban.
A téli üzem alatt van a nagygenerál, ekkor minden kerékpárt átvizsgálnak és javítanak, nyáron csak szükség esetén avatkoznak be.