Az Adler 1880 március 1-én Maschinen & Velocipede Handlung néven kezdte meg működésé. 1881 áprilisában Kleyer megalapította a Frankfurter Bicycle Club egyesületet, amely az országban először szervezett versenyeket. A cég kerékpárjai ekkor Herold, Frankfurt és Jugend márkanév alatt voltak kaphatók.
A kezdeti sikerek nyomán a manufaktúra bővült, Haus des Fahrrades név alatt új üzemegység épült, 1885-ben már évi 5000 velocipéd készült. Kétszintes bemutatóterem egészítette ki az igen modernnek számító üzemet, ahol a kerékpárokat egyben ki is lehetett próbálni. A kerékpáros oktatás is helyben zajlott, egyértelműen ez volt Németország első velocipéd központja. 1887-re a cég kinőtte a frankfurti komplexumot, így a város peremén újabb kerékpárépítő üzemegység épült. Innen ered a jól ismert, majd fél évszázadon keresztül a minőségi bicajok, motorkerékpárok és autók szimbóluma, a birodalmi sas, illetve az Adler márkanév.
A Kleyer tulajdonában lévő Maschinenhandlung Max Rose & Cie. részleg már 1885-ben Carl Benz beszállítója volt, segítségével került sorozatgyártásba a Benz Patent-Motorwagen, a világ első automobilja. 1898-ban készült el az első Adler kocsi, majd 1908-ban a Zeppelin léghajó motorja is a 700 főt foglalkoztató frankfurti üzemben készült. A kerékpárgyártás az első világháború kitöréséig folyt, akkor az egység fegyvergyártásra állt át, a háború után pedig a bicaj helyett írógépek készültek az egykoron a német kerékpárgyártás központját jelentő frankfurti gyárban. Az autók mellett jó hírnévnek örvendtek az Adler motorkerékpárok is. Ezt az egységet a 2. világháború után az angol Leader majd a Triumph vette át, míg az Adler írógépgyárból először Grundig márkanév lett (gyaníthatóan a birodalmi sas már nem volt “divatos” szimbólum), majd később híres Olivetti írógépek készültek a gyártósorokon. A kerékpárgyártás sajnos a világháború után nem “reinkarnálódott”…