Jump to content

Shimano STePS E8000 teszt

2018. 01. 06. 16:50

A Shimano STePS rendszerben 504 Wh-s akkumulátor dolgozik, a motor pedig 70 Nm-es nyomatékkal rendelkezik. Elvileg 100 km-t is kibír egy töltéssel, de ez nyilván nem ezer fölötti szint mellett reális. Így tehát kérdés sem volt, hogy csak ECO módban fogom tudni abszolválni a távot, bár Zsolt, a Medvés kör kitalálója kételkedett benne(m). 

Előre lelövöm a poént, sikerült. Pedig 74 km és 1787 m szint lett a vége, de azért trükközni kellett. Azokon a szakaszokon ahol önerőből is tudtam több mint 20 km/h-s tempóval haladni, lekapcsoltam a hajtást. A pedelec szabvány miatt úgyis „csak” 25-ig hajt. Ez persze terepen bőven elegendő. Sőt, azért 25-tel nyélen menni egy köves emelkedőn simán XCO világkupa tempó.Amit imádtam, az a kezelőszerv, ami egy XT Di2 váltókar+kijezőből áll. Így nagyon hamar úgy dolgozol vele, mintha valódi váltókar lenne, csak éppen az aktuális terephez igazítod vele a rásegítés mértékét. Amikor emelkedőn kapcsolsz egy Trail helyett Boost módot, az olyan mintha feltennéd nagytányérra és persze az ehhez szükséges erő is a lábadban lenne. Arról nem beszélve, hogy a hajtómű Q-faktora nagyon kicsi (177 mm), pontosan megegyezik a hagyományos XT hajtóműével, ebben verhetetlen a konkurensekhez viszonyítva. A rendszer testreszabhatósága is a Bosch fölött áll. A német gyártó gyakorlatilag tiltja a felhasználó általi belenyúlást, a Shimano pedig sok mindenben szabad kezet ad a E-tube szoftveren keresztül. Kétféle motor karakterisztikát állíthatsz be a „Dinamic Mode” és az „Explorer Mode” kiválasztásával, de ott van még a „Custom Mode” is, ahol tiéd a pálya, és te állíthatod be, hogy az „eco”, „trail” és „boost” módokban milyen legyen a rásegítés mértéke. És ezeket az E-tub app segítségével akár menet közben is megteheted!

Amit imádtam, az a kezelőszerv, ami egy XT Di2 váltókar+kijezőből áll. Így nagyon hamar úgy dolgozol vele, mintha valódi váltókar lenne, csak éppen az aktuális terephez igazítod vele a rásegítés mértékét. Amikor emelkedőn kapcsolsz egy Trail helyett Boost módot, az olyan mintha feltennéd nagytányérra és persze az ehhez szükséges erő is a lábadban lenne. Arról nem beszélve, hogy a hajtómű Q-faktora nagyon kicsi (177 mm), pontosan megegyezik a hagyományos XT hajtóműével, ebben verhetetlen a konkurensekhez viszonyítva. A rendszer testreszabhatósága is a Bosch fölött áll. A német gyártó gyakorlatilag tiltja a felhasználó általi belenyúlást, a Shimano pedig sok mindenben szabad kezet ad a E-tube szoftveren keresztül. Kétféle motor karakterisztikát állíthatsz be a „Dinamic Mode” és az „Explorer Mode” kiválasztásával, de ott van még a „Custom Mode” is, ahol tiéd a pálya, és te állíthatod be, hogy az „eco”, „trail” és „boost” módokban milyen legyen a rásegítés mértéke. És ezeket az E-tub app segítségével akár menet közben is megteheted!

(Forrás: bikemag.hu)