Az új Tarmac fejlesztésekor a Specialized a világ legjobb vázának megalkotását tűzte ki célul, ami nem véletlen, hiszen a világbajnok Peter Sagan alá egy igazi világbajnok kerékpár illik. A kész alkotást megnézve láthatóan sikerült a tervük, az S-Works Tarmac tömegben, aerodinamikában, hatékonyságban és kezelhetőségben is egyedülálló.
Az egyik legfontosabb tulajdonsága az S-Works Tarmac váznak, hogy mind a hét méretben azonos tulajdonságokkal rendelkezik, ami elég ritka számban megy, hiszen egy alacsony embereknek tervezett 49-es vázat és az óriásoknak való 61-est nagyon nehéz merevségben, kényelemben, kezelhetőségben egyformára megtervezni, hiszen mások a csőhosszok, az egyiket nagyobb erőhatások érik, stb. Annak érdekében, hogy a Tarmac ilyen legyen, a Specialized minden egyes méretet külön megtervezett, különböző karbonszálakat és layup-okat használt, melynek eredményeképpen valóban a legkisebbtől a legnagyobb méretig minden egyes váz ugyanolyan menettulajdonságokkal bír (természetesen tömegben különböznek, mert az a lehetetlen kategória, hogy egyforma mennyiségű anyagot használjanak fel minden méretben).
A kezdet kezdetén a Tarmac nem aero váznak indult, ennek ellenére a legújabb változat már az első generációs, aero kerékpárnak tervezett Venge modell légellenállás mutatóival rendelkezik, melynek köszönhetően egy valódi all-rounder kerékpár vált belőle. Így nem csak a hegyeken szerepel kiválóan, hanem síkon is előnyhöz juttatja használóját. A Specialized mérései szerint 40 km-en 45 másodperccel lehetünk gyorsabbak az S-Works Tarmac nyergében, mint bármely más gyártó ugyanilyen kategóriás kerékpárján.
Az aerodinamikai előnyt a rendkívül pontosan megtervezett és a végletig tesztelt első villa, a merev, de aerodinamikus alsócső, mely a kulacsot tökéletesen takarja, a D-formájú, kényelmes, de hajtás szempontjából mégis merev nyeregvázcső-nyeregcső egység és a Shiv TT tapasztalatain fejlesztett támvillák eredményezik.