Az igényeknek megfelelően az olcsóbb szegmensben (Alivio, Acera, Altus) is megtalálhatóak lesznek olyan alkatrészek, melyek eddig csak a magasabb kategóriákban voltak elérhetőek. Az új alkatrészek felhasználóbarátabbak, mint az eddigiek és megjelenésben sokkal jobban emlékeztetnek a versenyfelhasználásra tervezett, felsőkategóriás modellekre.
Az Acera (FC-MT300-3) és az Altus (FC-MT210-3/2) hajtóműveket teljes mértékben újratervezték, agresszív anodizált fekete szín köntösbe öltöztette őket a Shimano és a lánckerekeik cserélhetőek. A tripla hajtóművek 44-32-22 és 40-30-22 fogszámokkal lesznek elérhetőek, míg a két tányéros verzió a már sokat bizonyított 36-22 kiosztással lesz megvásárolható.
Az új, Boost szabványú kerékagyak már a belépő kategóriába is lecsorogtak, melyek merevebb váz-kerék kapcsolatot tesznek lehetővé, az Alivio (HB-MT400-B/FH-MT400-B) és Acera (HB-MT200/FH-MT200-B) első és hátsó agyak 110 illetve 148 mm-es papucstávolsághoz készülnek.
Az XTR-től a Deore-ig megismert könnyű két ujjas fékkarokat az új Alivio (BL-MT400) is megörökölte, mellyel jobban tudjuk irányítani a kerékpárt, hiszen több ujjunk marad a kormányon. Az Acera (BL-MT200/1) 3 ujjas verziója pedig elérhető lesz acél és alumínium fékkarokkal is. Mindkét fékkart a kisebb kézzel megáldottak is tudják majd használni, a 75 mm-es fékkar-kormány távolság a széles tartományban állíthatóságának köszönhetően egészen 25 mm-rel megrövidíthető, ezzel lehetővé téve, hogy mindenki a saját ízlése alapján beállíthassa a hozzá leginkább passzoló távolságot.