A Shimano konkurensei, a Campagnolo és a SRAM már korábban jelentkeztek ezirányú újításaikkal. Előbbi 2019-ben egy tizenkét sebességes országúti majd egy tizenhárom sebességes Gravel kerékpárokra tervezett verzióival jött ki, míg utóbbi az eTap AXS személyében már a technológia második generációját építi.
A szabadalom megerősíti, hogy az új Dura-Ace szett nem csak vezeték nélküli lesz, de akkumulátor helyett piezoelektromos elemet használ majd.
A tervek szerint az érmeelem több helyre is kerülhet, mint például a váltókarba vagy közvetlen a burkolat alá, de akad még egy lehetőség, mégpedig, hogy a sebességváltó maga termeli majd meg az áramot az adóegység számára.
„Az elem, nyomás és-vagy rezgés felhasználásával állít elő elektromos energiát. Ilyen villamosenergia-termelő egység lehet például egy piezoelektromos elem” - mondja ki a szabadalom.
Az elképzelések szerint az elem a fékkarban kerülhet elhelyezésre. Egyelőre azonban még nem világos, hogy a Shimano Dura-Ace Di2 vezeték nélküli 12 sebességes váltórendszere milyen protokollt használ majd.