A Triban RC520-at már többször említettük idén, melynek oka, hogy meghatározó szerepe van ennek a kerékpárnak a Decathlon kerékpáros kínálatában, ez az egyik első olyan modell, ami a Decathlon új kerékpárfejlesztési, márkázási stratégiájának szellemében készült. Tehát az RC520 sikeressége nagyban tudja befolyásolni a “régi-új” márkáról kialakított képet.
A Triban kerékpárok a szabadidős céllal kerékpározókat – azokat, akik csak jól szeretnék magukat érezni egy-egy országúti bringázás alatt – célozzák meg, ezért ne is várjunk high end aero kerékpárokat Triban felirattal, az megmarad a teljesítményorientált bringásokat kiszolgáló Van Rysel márkának a Decathlon kerékpáros palettáján. A Triban RC520 is maximálisan ennek a jegyében készült, viszont nem feltétlenül csak a kezdők a célközönsége ennek a modellnek, hanem ahogy a sorozatszáma is sugallja, ez már a haladó bringásoknak készült (gyors kitekintés: 100-as kezdők, 500-as haladók, 900-as a profik szintje az elnevezéseknél).
A Triban RC520 alapját a 6061 T6 alumíniumból készült váz adja, ami nem egy pehelykönnyű darab (a gyári adat 1780 gramm az M-es méretre), ellenben erős és megbízható. Előre egy karbon villa került, ami az alacsonyabb tömeg mellett a kényelmet is fokozni hívatott. A váz és a villa rendelkezik minden olyan tulajdonsággal, amivel egy túraországútinak rendelkeznie kell, található rajtuk sárvédő- és a csomagtartó szem is, tehát fel lehet málházni rendesen az RC520-at. Maga nemében a váz egyszerű, például nem dolgoztak a Decathlon mérnökei azon, hogy elrejtsék a bovdeneket, ami nem baj, viszont modern kiállású az alacsonyan bekötött támvilláknak köszönhetően. A megjelenése is sportos, elsőre nem biztos, hogy a mostanában annyira népszerű endurance kategória jutna eszembe róla. És azt mindenképpen meg kell megjegyezni, hogy abszolút nem áruházi bringának tűnik, a formák, a festés mind igényességet sugallnak.
A felszereltségét tekintve vegyes az összkép, a váltást teljes egészében a Shimano legjobb ár-érték arányú szettje a 105 végzi, ezt a japán gyártó szérián kívül hajtóműjével párosították, ami egyébként váltásteljesítményben nem rosszabb, mint a 105, csak grammokkal kell fizetnünk az alacsonyabb árért, ami szerintem jelent esetben bőven elfogadható, sok más nagynevű gyártó is ezt a megoldást választja az ár alacsony tartása érdekében.