Chopperesen, de két lábbal a földön
Így foglalható össze a Corratec LifeS kerékpár Design & Innovation Awardot nyert koncepciója. Ami a motoroknál chopper, a bringáknál cruiser: azaz inkább hátul, mint fent ülsz a nyeregben, a hátranyúló nyeregvázcsövön, miközben a hajtás jó 10 centivel előbbre van a nyeregvázcső végétől, amitől kicsit “előre van” a hajtás, cserébe bármikor leteheted teletalppal a lábad. Így ha megállsz, mondjuk egy lámpánál, simán csak leteszed a lábad, nem kell újra felülni a biciklire, csak visszalépsz a pedálra és hajtasz tovább. A „bármikor letehetem a lábam” dizájn magabiztosságot adhat a városi közlekedésben azoknak is, akik amúgy pont ezektől a megállás-elindulás helyzetektől tartanak leginkább a közlekedésben. Az üléspozíció és a váz extra alacsony átlépési magassága és a hajlított kormány, együttesen egy meglepően más „bringaérzést” eredményeznek, kényelmes felegyenesedett üléspozícióban tekerhetünk, igazi városi szaladgálós bringa, kellemesen stabil az irányítás. Az előrenyúló villa, a viszonylag hosszú tengelytáv és az ívelten széles kormány miatt stabil a LifeS, padkára fel-le ugratás teljesen belefér, de nem jelent gondot csatornafedél, vagy kátyú sem. Ugyanakkor a bringa nagyon fordulékony, szinte helyben megfordulhatsz vele, ami kedvez a városi manővereknek.
Kicsi a kerék, de erős
Nem véletlen ha a nyeregben gyerekkori deja-vu érzésünk van: a 20-as kerékméret a kemping bringa és a Tacskó sajátja, érezhetően pici (29-es monti után pláne…) de a 3.0 széles, ballonos gumikkal és a 36 küllős, átütőtengelyes kerekekkel brutál erős, direkt arra tervezték, hogy ne zavarja sín, macskakő, padka. A gumik teljesen simák, egyértelműen aszfaltra tervezettek, mintázatuk csökkenti a csúszósságot nedves úton. A LifeS kerekei inkább motor kerékre emlékeztetnek, ezekkel a duci gumikkal masszív és felüthetetlen, ugyanakkor a gumi ballonossága miatt nem hiányolunk semmilyen „rugózást”, a merev bringa komfortos vele.
Germán ergonómia, azaz ördög a részletekben
Az üléspozíción és a kormány kialakításon túl, a komfortosságot a Corratec saját mákás ZZYZX nyerge fokozza, rugóival a klasszikus nyergeket idézi, széles, párnázott. Kényelmes kiegészítője a komfort markolat, amin feltámaszkodik a tenyerünk és a jól tapadó, hatalmas Ergotec pedálok, melyen a bakancs teli talppal felfekszik, de nagyjából bármilyen cipővel elboldogul.
Az összes kiegészítőről elmondható az igényes válogatás, legyen szó a masszív, stabil kitámasztóról vagy az integrált csomagtartóról, ami nem mozdul el, lazul le, 25 kg terhelhető és fogantyúként is szolgál, ha felemeljük a bringát. A csomagtartóra szerelték fel az AXA Compactline ledes hátsólámpát, párja a 20 lux fényerejű első lámpa pedig a villára került fel, így a világítás mindig rendelkezésre áll, mivel az akkumulátorról kapja a töltést.