Május óta elég sokat foglalkoztunk az új 9100-es XTR szettel, három cikkünk is megjelent azóta, elsőként röviden bemutattuk az új alkatrészeket, aztán Thommey boncolgatta részletesen az új technológiákat, utána pedig Bence találkozott velük először élőben az Eurobike-on. Nem véletlen a kiemelt figyelem, hiszen most olyan MTB szettel találkoztunk, amire már régen volt példa a Shimano-nál, teljes egészében megújították a legmagasabb szintet képviselő alkatrészcsaládot és kicsit túlozva, de új technológiák tucatjai debütáltak a 9100-es XTR piacra kerülésével.
Én is tűkön ülve vártam, hogy mikor érkeznek meg hazánkba az első XTR tesztalkatrészek, szerettem volna kipróbálni, hogy mit tud a japán óriás csúcs montis szettje. Augusztusban jött a hír a forgalmazótól, hogy szeptemberben már lesz kész épített tesztbringa, amit majd elvihetek “pár” körre. Szeptember végén végül hozzám került a tesztkerékpár, bár még nem volt teljesen kész (szerencsére), nekem kellett finomhangolni a rajta lévő XTR szettet, aminek örültem, mert így legalább mélyebb barátságot köthettem az alkatrészekkel. De nem kell nagy dolgokra gondolni, csak pár csavart húztam meg és a bovdenezés hosszán igazítottam egy kicsit.
Ebben a cikkben már nem fogom részletesen boncolgatni az új XTR-rel érkező technológiákat, hiszen azt már kollégáim többször is megtették helyettem, inkább gyakorlati és tapasztalati oldalról próbálom bemutatni a Shimano új top szettjét. A képeket is ebben a szellemben készítettem, kivételesen nem a teszt elején, hanem miután beletettem jó pár száz kilométert a tesztbringába fotóztam le a kerékpárt.