Kifizetődőnek bizonyult az önkormányzat erőfeszítése abban, hogy létrehozza a kerékpározók városát, húsz év alatt 68 százalékkal nőtt a kerékpár-közlekedés. "Ami valóban segített, az az erős politikai vezetés, ez Ritt Bjerregaard volt polgármesternek köszönhető, aki elkötelezett volt a kerékpározás mellett" - mondta Klaus Bondam, a dán kerékpárszövetség új elnöke.
2005 óta egymilliárd dán koronát (41 milliárd forint) költöttek kerékpár-infrastruktúrára, felépítve néhány új hidat a kerékpározók és a gyalogosok számára. Morten Kabell, az önkormányzat műszaki és környezetvédelmi felelőse azzal számol, hogy a belváros egy évtizeden belül autómentes övezetté válik, és 2025-re elérhetik azt, hogy a közlekedők több mint 50 százaléka kerékpáros lesz Nagy-Koppenhága területén. Jelenleg a kerékpárosok aránya 41 százalék. Ezt segíteni fogja, hogy 2019-ben átadják a meghosszabbított metróvonalat.
Koppenhága lakossága folyamatosan nő, 15 éven belül a belvárosban 600 ezerről 715 ezerre emelkedik. Az emberek látják, hogy leggyorsabban kerékpárral tudnak a városban közlekedni. Számos új negyedben a gépkocsi-tulajdonosok száma magasabb, mint a város régebbi részeiben, de a gépkocsi-használat nem nőtt - tette hozzá az illetékes.