Mit tud az új F-Si?
2015-ben mutatták be az első F-Si-t, ami jelentősen átértelmezte az XC merevfarú bringák kategóriáját. Az volt az első olyan MTB merevfarú, amit kifejezetten arra terveztek, hogy maximálisan megfeleljen a mai kor új típusú világkupa pályáinak keltette kihívásoknak.
Az új F-Si-nél a Cannondale minden előnyös tulajdonságot és technológiát megtartott az elődből, mint pl az OutFront geometriát és az AI hátsó háromszöget (ezekről részletesen egy kicsit lejjebb). Viszont az új F-Si könnyebb, hatékonyabb lett, mint az előző változat és síkon a valaha volt leggyorsabb Cannondale XC bringa vált belőle.
-Gyorsabb felfelé: A váz tömege éppen 900 gramm, amivel az új F-Si Hi-MOD karbon váz 80 grammal könnyebb lett, mint a régi, és így egyben a legkönnyebb XC váz a Cannondale történetében. A továbbfejlesztett AI hátsóháromszögnek köszönhetően szuper rövid (mindössze 427 mm) láncvillákat tudnak használni, melyek valódi mászógéppé változtatják az F-Si-t és a kerékpár irányítására is pozitív hatással bírnak. Ráadásul a rövid hossz ellenére hatalmas sárférőhely marad még a 2,35″ gumik mellett is.
Az AI (Asymmetric Integration drivetrain) hátsóháromszög lényege, hogy az egész hajtásrendszert 6 mm-rel kijjebb hozzák, ezáltal nagyobb hely marad a hátsó kerék számára és lehet rövidíteni a láncvillán.
-Gyorsabb síkon: Az új F-Si a megnövelt merevségével egy valódi sprintbajnok, melynek köszönhetően a végső hajrában hozzá tudja segíteni a győzelemhez tulajdonosát.
A Ballistic Carbon technológia teszi lehetővé, hogy a váz bizonyos részei extrémen merevek legyenek, ott viszont, ahol nincs szükség rá ott kényelmes maradjon. Várhatóan a tartósság terén sem lesznek problémák, ugyanis a Cannondale élettartam garanciát vállal ezekre a vázakra.-Gyorsabb lefelé: A 69 fokos fejcsőszöget a Lefty átlagosnál nagyobb előrenyúlásával kombinálja (OutFront geometria) a Cannondale, ezáltal a meredek lejtőkön is valódi “kezes bárányként” viselkedik az új F-Si, a megoldás további előnye, hogy az emelkedőkön sem kell tartanunk attól, hogy az irányítás túl lomha lenne a lapos fejcsőszög miatt, mert a kerék utánfutása szinte változatlan. Természetesen kiváló lejtőzési képességekhez hozzájárul az új Lefty Ocho is.