Jump to content

Így bicajozunk mi

2021. 05. 18. 03:54

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megbízásából, az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával a Magyar Kerékpárosklub és a Medián közösen készítettek átfogó kutatást a magyarok kerékpározási szokásairól, melyből számos érdekes és hasznos adat kiderült.

A kutatás eredményeit az Európai Mobilitási Hét keretén belül rendezett egyik budapesti bringás reggelin hozták nyilvánosságra. Révész Máriusz elmondta, hogy a kutatásra azért volt szükség, mert alig állt rendelkezésre információ a magyarok kerékpározási szokásairól, ezért rendelték meg a nagy mintaszámú, 3000 fős Magyarország felnőtt lakosságára reprezentatív felmérést, mellyel teljes képet kapnak a hazai bringázási szokásokról.

A felmérésből megtudhatjuk, hogy a lakosság 70%-a szokott kerékpározni, ami Európában is nagyon magas aránynak számít, ráadásul ebből a naponta és a hetente többször kerekezők együttesen 29%-ot tesznek ki.

Ahogy sejteni lehetett, a legmagasabb arányban az Alföldön közlekednek kerékpárral a magyar emberek, 34%-kal a Dél-Alföld az első, míg őt 30%-kal a Kelet-Alföld követi. A többi régió jelentősen le van tőlük maradva, az utolsó helyen Pest megye áll, ott mindösszesen 8% használja közlekedési céllal a kerékpárját.A kutatás azt is mérte, hogy a legtöbben milyen céllal használják kétkerekűjüket, a Top3-ba a vásárlás, a sport és munkába járás került, melyek közül a vásárlás 64%-kal toronymagasan nyert. Viszont a sport 38%-os értéke arra is rámutat, hogy a kerékpározók több, mint egyharmada sportcéllal ül bringájára.

Sokan emlékezhetnek rá, hogy kérdőívünkben a télen mi is megkérdeztük, hogy kinek hány kerékpárja van a háztartásában, ezt a témát a Magyar Kerékpárosklub kutatása is elemezte és azt az eredményt kapták, hogy a lakosság 67%-ának van saját kerékpárja és a maradék 33%-ból 17% számára van elérhető kerékpár a környezetében, tehát összességében elmondható, hogy a lakosság 84%-ának megvan az eszköze ahhoz, hogy bringázhasson.

(Forrás: bikemag.hu / fotó: pixabay.com)