A két skandináv kerekes közzé mindössze a luxemburgi Niels Michotte tudta beverekedni magát.
Egy biztos, mégpedig, hogy a sűrű versenyprogram mellett az átigazolási piac is pörögni fog, hisz többek között már a négyszeres Tour de France-győztes Chris Froome is hírbe került jó néhány csapattal.
Ellenben elnézve az Alpecin-Fenix keretét – harminckét versenyzővel kihasználták a maximális létszámot.
A CCC megszűnése többeket is nehéz helyzetbe hozott. A lengyel Michal Paluta, a belga Guillaume Van Keirsbulck és a spanyol Francisco José Ventoso sem talált még új munkaadót.
Blanka az utolsó körre való csengőnél 5 másodpercre volt a célvonalnál Worsték mögött.
Az újonnan csatlakozók közül mindenféleképpen kiemelendő a 2018-as Tour de Hongrie-győztese Manuel Belletti, a tapasztalt Francesco Gavazzi, a WorldTourból érkező Edward Ravasi és a szintén sokat megélt Luca Wackermann.
Az esélyesek közül először Ackermann indított, a szélárnyékában Sam Bennett pihent, majd megindult ő is, de a célvonalnál még maradt pár centiméter Ackermann előnyéből, mellyel megnyerte a szakaszt.
A Bike Aid rangidőse, Matthias Schnapka harmincnyolc esztendős, Timo Schäfer pedig harminchat.
Giacomo Pedranzini, a Kometa tulajdonosa és a csapat főszponzora, fontosnak tartja az utánpótlás megreformálását.
Az eddig látottak alapján egyértelműen Richie Porte volt az esélyes, de az összetettet 2 másodperccel vezető Daryl Impey is képes lehet csodákra.
Csütörtökön Umagban a 2 km-es prológot Attila 5 másodperccel az 53. helyen zárta, így minimális időhátránnyal várhatta az első szakaszt.
Ez az ítélet egyértelműen a 27 éves versenyző pályafutásának végét jelentette volna, de Salas nem adta fel, hogy bizonyítsa ártatlanságát és bírósághoz fordult.